מקצוע הקוסמטיקה – מקצוע עם עתיד מבטיח כלכלית !

מקצוע הקוסמטיקה

בבואנו לבחור לימודי מקצוע, חשוב לבדוק את שוק התעסוקה במקצוע זה, נכון לתקופה עם מבט לגבי המקצוע בעתיד. 

מקצוע הקוסמטיקה, השייך לתחום לימודי מקצוע ללא תואר, הינו ללא ספק – מקצוע עם עתיד תעסוקתי ורווחי מוכח. 

בעידן המודרני, אנשים חשים בצורך העולה יותר ויותר בטיפולים לגוף ולנפש והדרישה לטיפולים קוסמטיים כחלק ממכלול זה עולה כל הזמן. הדבר נובע בשל כמה סיבות: 

  1. החיים המודרנים משופעים בטכנולוגיה מתקדמת ותקשורת אלקטרונית, האנשים נמצאים יותר סגורים ונוטים לבידוד חברתי. ה’רובוטים’ מנהלים את חיינו בכל היבט ובכל מצב, גם במקומות העבודה, גם בשעות הפנאי וגם בחיי המשפחה, אנו מוקפים וצורכים כל הזמן טכנולוגיה. בשל כך, הצורך במגע אנושי, שבעבר היה מנת חלקנו בצורה טבעית, הפך להיות יקר מציאות – ואנשים בעידן המודרני מחפשים אותו ומשתוקקים אליו יותר מבעבר. הדבר מוביל אותם לרכוש את הצורך הזה, במגע ובהתעסקות בגוף ובנפש בעזרת מטפלים חיצוניים.
  2. ייצוב הרמת המודעות: ישנם רבים המפנים תשומת לב רבה יותר למודעות וטיפוח אישי. אנשים משקיעים יותר על בהיבטים הפיזיים, הרגשיים והרוחניים של חייהם מבעבר. אורח ואורך החיים השתנה ועלה, ורבים מחליטים להשקיע זמן ומשאבים כדי לשפר את רמת מצב הרוח, האנרגיה, תוך חיפוש שלמות והשלמה לחייהם.
  3. לחץ ומתח: החיים הפעילים והמהירים הובילו להגברת הלחץ והמתח. אנשים מחפשים דרכים להתמודד עם הלחץ הזה, ולכן פונים יותר לטיפולים שונים, הוליסטיים ואחרים, להרגעת המתח.
  4. מקצוע הקוסמטיקה בעידן המודרני נתפס גם כמקצוע הוליסטי. הגישה ההוליסטית בהתייחסות לגוף ולנפש תופסת תאוצה והכרה רחבה יותר ויותר, אחרי ש’ננטשה’ מעט מאז המהפכה התעשייתית. מגע ידי המטפל בעור, הפך להיות חלק מהתחום ההוליסטי. טיפולים קוסמטיים, בשילוב שיטות טיפול הוליסטיות הן בתחום הארומתרפיה, המגע, העיסויים, הידע וההקשבה של המטפל למכלול של המטופל ולא רק למצב עורו, מתאים עצמו לצורך הכללי הקיים כיום.

מקצוע הקוסמטיקה נחשב למקצוע יציב, מתפתח וחזק מאוד מבחינה כלכלית.  

תעשיית הקוסמטיקה היא תעשייה המגלגלת מיליארדי דולרים וגדלה משמעותית בשנים האחרונות. עם עליית המודעות לטיפוח האישי וליופי, אנשים מוכנים להשקיע כסף רב יותר בטיפוח וקניות של מוצרים קוסמטיים. 

מפרט מקצועות הקוסמטיקה כולל אפילציה, פדיקור מניקור, עיצוב גבות ועוד.

ענף הקוסמטיקה בעולם מגלגל כ-270 מיליארד דולר בשנה ונמצא בצמיחה תמידית של 5%-6% בממוצע. 

לפי הערכות התאחדות התעשיינים בישראל, שוק הקוסמטיקה בישראל מגלגל כ-2.5 מיליארד דולר בשנה. 

הערכות מדברות על כ-100 מיליון שקל לשנה מתוך סכומים אלו , מהווים את הרווחים מענף הקוסמטיקה המקצועית, קרי, מכוני קוסמטיקה ומוצרי קוסמטיקה מקצועית.

החל משנת 2020, ובשל התפרצות מגפת הקורונה העולמית, עלתה המודעות והצורך בקיום  שגרת הטיפוח הכוללת גם את הביקור הקבוע אצל הקוסמטיקאית, בשל התקופה הארוכה בה לא ניתן היה להגיע לקבלת טיפולים אלו, דבר שהעלה מאוד את המודעות למקצוע ואת הצורך בצריכת החומרים המקצועיים להבדיל ממוצרי המדף, וקידם מאוד את ענף הקוסמטיקה המקצועית וההבנה כי זהו מקצוע כדאי, רווחי ובעל אופקים רבים, שיהיה יותר ויותר מבוקש גם בעתיד.

הלימודים במרכז הרב תחומי יעניקו לבוגרים מקצוע איכותי, מעמיק ומבטיח מבחינה כלכלית לעוד שנים רבות. 

לימודי קוסמטיקה

תודה על פנייתך!

חוזרת אלייך בהקדם

דלית.