הטיפול הקוסמטי בעידן הטכנולוגי

לימודי טיפול קוסמטי

טיפולים קוסמטיים היוו חלק משגרת החיים מאז ומעולם. הקוסמטיקה והטיפוח של עור הגוף והפנים תפסו תפקיד חשוב בהיסטוריה האנושית כמעט בכל תרבות והתפתחו בהתאמה להתפתחות האדם וסביבתו. 

שינוי משמעותי חל בשנות ה-90. הקוסמטיקה הפכה נגישה לכלל והחלה להיכנס לכל בית. מאז, ולתוך המאה ה-20, ההתפתחות בתחום הייתה בעיקר בתחום הכימי של המוצרים הקוסמטיים, הרכבי המוצרים (הפורמולות) נשענו יותר ויותר על גילויים בתחום הרפואה והכימיה. תכשירים מתקדמים ביותר ומבוססי מחקרים מדעיים. שימוש רב בחומצות שונות, ננוטכנולוגיות, פפטידים ועוד הביאו לתוצאות מרהיבות בטיפוח העור. בתחום המכשור בטיפולים נכנסו מכשירים ידניים קטנים ובינוניים ובעלי מערכת פשוטה יחסית  שסייעה בעיקר לחיטוי, התפחת העור, חימום/קירור והחדרת בעיקר מיום לעור.

בעידן זה בו אנו חיים, המאה ה-21, החידוש הגדול שנכנס לענף הקוסמטיקה הינו השילוב של טכנולוגיות מתקדמות, חלקן הרב הגיעו מתחום הרפואה. 

הטכנולוגיה המתקדמת הראשונה שנכנסה לעולם הטיפוח אלו המכשירים להסרת שיער. מאז, המכשירים בהם נתקל במכוני קוסמטיקה הינם רבים ומגוונים, וכוללים שימוש בלייזרים,  RF גלי רדיו, US גלי קול, גלי אור, חום ועוד.

שימוש במכשור זה מצריך תהליך למידה מעמיק הכולל הבנה של סוג העור בו אנו באים לטפל, המטרה אליה אנו שואפים מול יכולות הטכנולוגיה הספציפית והבנת יכולותיו, יתרונותיו וחסרונותיו של המכשיר בו אנו משתמשים. כמו כן, בניית תהליך של אנמנזה מסודר, תאום ציפיות והסבר מסודר על המשך הטפול.

חשוב להוסיף כי כיום, בו בכל מכון קוסמטי נמצא מכשיר טכנולוגי מתקדם אחד לפחות ועל פי רוב אף מספר מכשירים, הדבר לעיתים מוביל לכך שהלקוח זוכה לטיפול קוסמטי ללא מגע של המטפל אלא רק למגע מכשירים. 

הנושא כיום מדובר לא מעט בין אנשי המקצוע בתחום, וחשוב לזכור כי בעידן בו אנו חיים, כשכולנו  מחוברים כל הזמן למכשירים (טלפונים אלחוטיים, מחשבים וכד’), מתעורר הצורך ואף הדרישה למגע אנושי, ולכן, עבודת הקוסמטיקאית מחייבת למצוא את האיזון והשילוב בין ידיה המקצועיות לאלקטרודות המכשירים.

במרכז הרב תחומי ללימודי הקוסמטיקה נלמדך על השילוב בין עבודת הקוסמטיקאית לבין הטכנולוגיות המתקדמות ביותר הקיימות כיום בעולם הטיפוח.

במרכז הרב תחומי בקורס הקוסמטיקה אנו דוגלים בשילובים של טכנולוגיות, ידע מקצועי מעמיק, שימוש בתכשירים של חברות קוסמטיקה רבות וכל זאת, כדי להעניק לבוגרי הקורסים שלנו את הכלים הטובים ביותר להקמת עסק משגשג מתוך הבנת הצרכים של הלקוחות על רבגוניותם ומתוך ידע מעמיק בכל ארגז הכלים הקיים היום בענף הקוסמטיקה.

נכתב ע״י, עפרה לירם, מנהלת המרכז הרב תחומי ללימודי קוסמטיקה
לימודי קוסמטיקה

תודה על פנייתך!

חוזרת אלייך בהקדם

דלית.