ספורט לפנים

מאמר ספורט לפנים

למה טוב לעשות תרגילי ספורט לפנים

בשנים האחרונות גברים ונשים כאחד , מציפים את חדרי הכושר ואת שיעורי עיצוב וחיטוב הגוף בכל שעות היום,

גברים ונשים רוצים להיראות טוב , לעצב גוף חטוב ובריא והמודעות לאסתטיקת הגוף בשיאה, עם העלייה בגיל והשינויים החלים במבנה הגוף ,כולנו מבינים שעל מנת לא להתנוון , אנו חייבים להניע את הגוף באופן קבוע וכדי לחזק ולשפר כושרו של שריר חייבים לאמן אותו מידי יום.

בעידן המודרני יהיו שיעדיפו את הפתרונות שמציעה הקוסמטיקה הטכנולוגית או הרפואה הכירורגית, אם את דוגלת בהתעמלות לגוף , תוכלי ללכת עוד צעד קדימה עם התעמלות ועיצוב הפנים. גם בפנים כמו בגוף ישנם שרירים אשר מבצעים פעולות 'הבעה' (מימיקה ) שונות ומניעים את עור הפנים לחיוך ,מצמוץ והשתאות , ישנם שרירים שמבצעים את פעולות הלעיסה.

פעולות אלו וכמובן עוד גורמים רבים ביניהם- הגרביטציה (כוח המשיכה) הופכים את השרירים לרפויים ובכך הם מפסיקים לתמוך בעור ,התוצאה : עור נפול ,טשטוש מתאר הפנים , קמטים. אם כך , ניתן לאמן את השרירים בפנים כדי לחזקם ולעצבם ובכך למצק את העור. הרעיון הוא שחיזוק השריר מביא בעצם לקיצורו משמע – מתוח יותר ,מרים , ממצק , מעצב .

תרגילים לדוגמא: (יש לבצע כל תרגיל בסט 10 פעמים)

חיזוק שרירי הפנים התחתונות קו הלסת והצוואר:

  • שבי על כיסא כשגבך זקוף ומרפקייך מונחים על שולחן וצמודים לחזה. שלבי אצבעותייך למעט האגודלים
  • השעיני את הסנטר על  2 האצבעות הראשונות(המשולבות) והניחי את האגודלים על צידי הצוואר
  • לחצי עם הסנטר על האגרופים ובמקביל לחצי באופן נגדי עם האגרופים על הסנטר. החזיקי במצב 3 שניות והרפי
  • הדקי את 2 הלסתות זו אל זו ולחצי חזק 10 שניות
  • הניחי אגרוף מתחת ללסת ונסי לפתוח את הפה כשבמקביל האגרוף מתנגד לכך במשך 10 שניות
  • הוציאי לשון ישרה החוצה. דחפי אותה ימינה, קדימה ושמאלה
  • מתחי את שרירי הצוואר על ידי הלסת התחתונה, החזיקי 10 שניות
  • אמרי את האות האנגלית O בצורה מוגזמת, הרפי ואמרי את האות U
  • נסי לחייך כאשר את לוחצת את השפתיים זו על זו

חיזוק שרירי הפנים העליונות:

  • פתחי וסגרי את עינייך 100 פעמים.(משפר גם את הראייה)
  • לחצי עם האצבעות על הרקות בלחץ מתון ובמקביל עצמי חזק את העיניים ל-2 שניות ופתחי לרווחה באופן מוגזם.(כמו בבהלה פתאומית)
  • מתחי את העיניים לצדדים בעזרת האצבעות(מראה סיני) ונסי במקביל לנסות לסגור אותן במשך 10 שניות .
  • הניחי  בלחץ כפות ידיים על הגבות ומקביל נסי להרים את הגבות כדי לקמט את המצח במשך 10 שניות.

התרגילים מחייבים כמובן התמדה לפחות שלוש פעמים בשבוע והתוצאה תגיע …

מאת:  שרית חנוך, מורה בכירה לקוסמטיקה המרכז הרב תחומי ללימודי  הקוסמטיקה