תכשירי חורף לעומת תכשירי קיץ

תכשירי חורף

איך לטפל בעור בחורף?

החורף בעיצומו והנה, עוד רגע קט יעטוף אותנו האביב בריחו המשכר וכחלק מההכנות לקראת העונה הבאה, אני ממליצה להצטייד בערכת טיפוח ביתית בסיסית, שתתן מענה לצרכי העור. נכון הוא שכדאי להתאים את תכשירי הקוסמטיקה בכלל, והלחות בפרט לסוג העור, אך אני ממליצה להתייחס גם לעונת השנה ולתנאי מזג האוויר בבואנו לבחור את התכשירים בהם נשתמש.  הדבר אמנם מצריך הוצאה נוספת, אך היות ותכשירים קוסמטיים טובים, אלו תכשירים שאורך חיי המדף שלהם הוא כשנתיים ויותר, ניתן להיערך לתכשירי חורף ותכשירי קיץ – שבמידה ולא סיימנו את השימוש בהם בעונה המתאימה, ניתן לחזור אליהם בשנה הבאה.

קרם לחות


ליחוח העור בהתאם לתנאי מזג האוויר. בחורף, בשל הקור, הרוח ואמצעי החימום המופעלים בכל מקום עורינו מתייבש יותר באופן יחסי ואנו מרגישים בצורך ללחח ולשמן אותו יותר מאשר בקיץ. בעונה זו מומלץ להתחיל להכין את העור לקיץ, ולהצטייד בקרם לחות עשיר יותר בחומרי מיום מאשר בחומרי הזנה. התחושה של קרם לחות עשיר ו’שומני’, שהיתה מאוד נעימה בחורף, הופכת להיות מעיקה בקיץ ומעצימה את תחושת ההזעה.

פילינג


בחורף אנו משתמשים בפילינגים עמוקים יחסית, הן בטיפול הביתי והן בטיפול הקוסמטי, היות והימים בהם השמש מכה בעוז הם מועטים, וקרינת השמש חלשה יותר ולכן החשש מפני פוטוטוקסיות ופיגמנטציה בעקבות החומצות והחומרים הפעילים יורד. בקיץ אני ממליצה לעבור לשימוש בפילינגים עדינים יותר, המכילים חומצות (אלפא או/ו ביתא הידרוקדסיות) בריכוז נמוך, או  בפילינג גרגרים עדין, בשימוש יומיומי. את ההשלמה בפילינג עמוק ובריכוז גבוה יותר ניתן ורצוי לעשות בטיפול החודשי אצל הקוסמטיקאית.

פילינג חומצות בשימוש יומי, מלבד היותו מחדש את תאי העור בצורה עדינה וללא קילוף חזק ובולט לעין, הוא גם משפר את לחות העור. פילינג המכיל גרגרים (וחשוב שיהיו עדינים וחלקים על מנת שלא ישרטו ויפצעו את העור), מקנים לעור מראה אחיד וחלק למגע, ומסייעים בניקוי הנקבוביות הפעורות. בקיץ, אנו מזיעים יותר, יש כמות גבוהה יותר של אבק באוויר ולכן, תחושת הניקיון העמוק יותר שמושג בעזרת פילינג הגרגרים, הופך אותו ליעיל ומומלץ יותר.

קרם הגנה


רבות דובר בנושא קרם ההגנה ולכן לא ארחיב. חשוב להשתמש באופן קבוע בתכשיר זה בכל עונות השנה ולזכור כי גם תאורת פלורסנטים ונורות ליבון מייצרות קרינת UV . ההבדל בין קרם הגנה לחורף ולקיץ יהיה במרקם הקרם (שמנוני ועבה יותר, או מיימי ונספג מהר). בכל מקרה, חשוב שיהיה עם כ-15 SPF גם בחורף וגם בקיץ. כמובן שמומלץ בקיץ להשתמש בקרם הגנה גבוה יותר, בהתאם לצבע העור.

קרם עיניים


במידה והינך מרגישה בצורך להשתמש בקרם עיניים (צורך הנובע מתחושת יובש, או בשל קמטים), המלצתי היא לקרם על בסיס ג’ל לעונת הקיץ, וקרם שמנוני ועשיר יותר לחורף. ניתן להשתמש בשני קרמים אלו גם לפי מצב מבנה העין. במידה ויש שקיות מתחת לעיניים, אני ממליצה על ג’ל עיניים ולא להשתמש בקרם, היות והפאזה השומנית בקרם תמנע אידוי נוזלים מהעור, דבר שיגביר את בעיית הנפיחות מתחת לעין. יתרון ג’ל העיניים בכך שכשהוא מתאדה הוא מעט מתייבש ויוצר מעיין מתיחה קלה של הקמטוטים.

מאת:  עפרה לירם, מנהלת המרכז הרב תחומי ללימודי הקוסמטיקה

לימודי קוסמטיקה

תודה על פנייתך!

חוזרת אלייך בהקדם

דלית.