המדריך לקוסמטיקה טבעית – קוסמטיקה נקייה

קוסמטיקה טבעית

כיצד לבחון ולבחור מוצרי קוסמטיקה טבעיים?

קוסמטיקה טבעית מה היא?   “הטבע הוא המורה הטוב ביותר שלנו”          

 (שפינוזה)            

במוצרי קוסמטיקה טבעיים אנו שואפים לכלול כמה שיותר מרכיבים טבעיים ואורגניים, מתוך אחריות כלפי האדם והטבע. הקוסמטיקה הטבעית משלבת את המיטב שבטבע עם מחקר ופיתוח עכשוויים ושואבת את בסיס הידע שלה ממקורות כמו: פיטו- תרפיה וארומה-תרפיה – ריפוי באמצעות תמציות צמחים וריפוי בניחוחות צמחיים, רפואה עתיקה – המתבססת על מקורות טבעיים וידע עצום בבוטאניקה שנצבר מאז קיום המין האנושי.

מוצרי קוסמטיקה טבעיים נקיים מכימיקלים שנויים במחלוקת, מרכיבים משמרים מלאכותיים (כולל פארבנים) ונטולי פטרו-כימיקלים (תוצרי נפט וביניהם חומרים מקציפים כגון: SLS).
כמו כן, לא נעשה שימוש במרכיבים מהונדסים גנטית, מרכיבים מן החי ובחומרי צבע ובישום מלאכותיים – הקפדה זאת בבחירת המרכיבים הופכת את מוצרי הקוסמטיקה הטבעיים למוצרים עדינים יותר לעור ובטוחים יותר לשימוש.

בקוסמטיקה טבעית – גם כדור הארץ מרוויח! המוצרים נתונים באריזות  מתכלות וידידותיות לסביבה אשר אינן מזהמות את כדור הארץ.

למה שימוש בקוסמטיקה טבעית עדיף עבורנו?

קוסמטיקה טבעית נקייה ממרכיבים מזהמים ומזיקים מתאימה לכל גיל ולכל סוג עור. בעלי עור רגיש ייהנו ממנה במיוחד, כיוון שהיא איננה מכילה מרכיבים הידועים  כבעלי פוטנציאל אלרגני. לפיכך, הסיכון לרגישות ואלרגיה פוחת.
במקביל, קוסמטיקה טבעית מודרנית משלבת תורות ריפוי עתיקות יומין עם מחקרים מודרניים.
המרכיבים הבולטים בקוסמטיקה טבעית הם מרכיבים טהורים ואיכותיים אשר מעניקים סגולות של הזנה, הגנה וזוהר לעור. עור צעיר ייהנה מסגולות האיזון של המרכיבים הצמחיים בעוד עור מבוגר עשוי להרוויח ממרכיבי האנטי-אייג’ינג העשירים והיעילים שבמוצרי הקוסמטיקה הטבעיים.

מי שומר עלינו?

חשוב לבדוק כי מוצרי הקוסמטיקה הטבעית שאנו רוכשים נמצאים תחת פיקוח וראויים לשאת את התואר “מוצר קוסמטיקה טבעי מאושר”. החוק איננו מגדיר מהו מוצר קוסמטיקה טבעי, לכן קמו ארגוני פיקוח וגופי סטנדרטיזציה בינלאומיים המפקחים על יצרני הקוסמטיקה הטבעית.

שני הארגונים  הבינלאומיים המובילים בתחום הם:

•  BDIH – ארגון הפיקוח הגרמני הרשמי , נחשב לגוף המחמיר בתחומו.ארגון ה- BDIH ,  מפקח על היצרנים משלב בחירת חומרי הגלם, דרך תהליכי הייצור ועד לשלב האריזה. ארגון זה מדגיש את השימוש במרכיבים ממקור טבעי בלבד ואת השמירה על טוהר תהליכי הייצור.

•  ECOCERT – ארגון הפיקוח הצרפתי הרשמי. מדגיש שימוש במרכיבים אורגניים, אך, מתיר שימוש של עד 5% מרכיבים סינתטיים במוצר.

כיצד לבחור מוצרי קוסמטיקה טבעיים?

צרכנות נבונה בקוסמטיקה טבעית פירושה בחינה יסודית של כל הנתונים על גבי אריזת המוצר. יש לזכור כי קוסמטיקה טבעית נבחנת גם על פי מה שאין בה, לכן, מומלץ לבחור מוצרים נטולי מרכיבים מזיקים לאדם ולסביבה הנושאים תו תקן רשמי ומוכר.
חשוב לחפש מותגי קוסמטיקה טבעית הדוגלים בשקיפות ומפרסמים רשימת מרכיבים מלאה על גבי האריזה. המותגים הקפדניים ביותר יקפידו לפרסם גם תאריכי תפוגה באופן גלוי וקריא על גבי המוצרים, לרווחת הצרכנים.

לאחר שבחרנו מוצרים העומדים בכל התקנים הללו, כדאי לקחת בחשבון גם את גורמי ההנאה והתוצאות, ולהעדיף מוצרים בעלי מרקם מענג ונימוח הנספג בעור ביעילות ומעניק מראה זוהר ומגע רך לעור.
במאה ה-21 אנו יכולים לצפות לקבל הכול ממוצרי הקוסמטיקה הטבעיים: הנאה, יעילות וטוהר.

מאת:  עפרה לירם, מנהלת המרכז הרב תחומי ללימודי  הקוסמטיקה

לימודי קוסמטיקה

תודה על פנייתך!

חוזרת אלייך בהקדם

דלית.