מה נחשב לאיפור קבוע מוצלח?

איפור קבוע

איפור קבוע אצל הקוסמטיקאית

בפתח הדברים אומר את השורה התחתונה. איפור קבוע מקצועי ומוצלח הוא זה שלא מורגש שנעשה. במילים אחרות, אם עשית איפור קבוע, והוא מתמזג בטבעיות עם המראה שלך, מותאם בצבעים, מותאם במבנה, משלים ועדין, ולא בולט בצורה מחשידה, אזי שנעשתה עבודה טובה. נכון, איפור קבוע דורש מיומנות מאוד גבוהה, ויש שיגידו שעבודת הקוסמטיקאית, בייחוד בתחום של איפור קבוע, נחשבת לסוג של אומנות. אבל מכאן ועד להיות פיקאסו על הפנים של המטופלת, שאלוהים ישמור אותנו מהטעויות הללו.

לצערי אני נתקלת בלא מעט טעויות של איפור קבוע (צילום 1), נשים שמגיעות אלי עם גבות שהמבנה שלהן חורג מתווי הפנים, לא מותאם למבנה האף, למבנה המצח, צבע דוהה שהופך לאפור, כחול, כתום, או גבות שאינן מתאימות לגיל המטופלת, ויוצרות מראה מבוגר לבחורה צעירה, כמה חבל.

כיצד תבצעו איפור קבוע של גבות באופן מושלם ?

איפור קבוע מדויק ונכון הוא כאמור זה שמרגיש טבעי לפנים, לגוון העור, המתחשב בגיל של המטופלת, כזה שאינו מורגש שנעשה.

נחלק את התשובה לגבי איפור קבוע נכון לגבות לשלושה אלמנטים עיקריים וחשובים: מבנה הגבה, צבע הגבה, ומילוי הגבה.

מבנה הגבות:

התאמת הגבות למבנה הפנים נשענת על פרמטרים מדוייקים, הנדסיים וסימטריים, ולא על אופנה חולפת, ובטח לא על יכולת ציור אומנותית. גבות מחודדות מאוד למשל, יוצרות אפקט דרמטי, ויש נשים שנמשכות לאופנה הזו, אלא שבאופנה כמו באופנה, מה שאהבת היום תשנאי מחר, וכמדובר באיפור קבוע, הצורה האופנתית של אתמול נשארת תקועה על הפנים גם מחר. כאשר מטופלת מבקשת גבות לא פרופורציוניות לתווי הפנים, אני פשוט מסרבת לבצע.

צבע הגבות: 

מטופלות רבות חוו טראומה בעקבות שימוש של פיגמנט לא נכון באיפור קבוע. גבה שחורה הפכה לכחולה, גבה חומה הפכה לכתומה ועוד. שימוש בפיגמנט נכון לא רק שיתאים לגוון עור הפנים, אלא גם ישמור על צבעו. לאחר כמה שנים הצבע ידהה ויש לעשות איפור קבוע מחדש, אלא שבתהליך הדהיה הצבע לא ישתנה.

בחירת צבע הגבות נעשה בהתחשב בכמה פרמטרים  צבע השיער, צבע העיניים, פיגמנט העור (מלנין), ופיגמנט הדם (המוגלובין).

טיפ חשוב: צבע השיער אף פעם אינו שחור. לכן התאמה של גבות לשיער כהה במיוחד עדיין צריך להיות בגווני חום.

הנה כמה דוגמאות כלליות איך להתאים את פיגמנט האיפור:

שיער כהה (כצבע שחור), עיניים כחולות: צבע חום בעל גוון בינוני, וזאת כדי להדגיש את העיניים הכחולות. גוון כהה יותר יסתיר את העיניים.

שיער חום, עיניים ירוקות : צבע חום כצבע השיער ועד לגווני חום בהירים יותר שידגישו את העיניים.

שיער בלונדיני, עיניים חומות : גבות בגוון חום בהיר, עד לגוון בלונדיני. כשמדובר בשיער בלונדיני, לצבע השיער משקל חשוב יותר מצבע העיניים בהתאמת הפיגמנט של הגבות.

מילוי הגבה: ישנן מספר שיטות למילוי הגבות, כאשר כל אחת מהן מתאימה לסוג גבה אחרת.

סוגי שיטות:

השיטה האירופאית: יצירת קווים אשר מדמים את מבנה השערות של הגבה. שיטה זו טובה למצב שבו אין שערות. בשיטה האירופאית יוצרים גבה יש מאין באיפור קבוע.

השיטה היפנית: כמו איור של ענפים, כך מתנהגות שערות הגבות. בתהליך האיפור הקבוע בשיטה היפנית אנו מאיירים שערה גדולה ולצדה שערה קטנה, כמו במבנה של ענפים, עם הזרימה של מבנה הפנים. שיטה זו הינה טובה למצב שיש מעט שערות בגבות ויש צורך במילוי נקודתי. להבדיל ממילוי של נקודות נקודות, מבנה השיטה היפנית פותר את בעיית הקרחות בגבה, תוך כדי מראה טבעי של המילוי.

לפני ואחרי: ומראה את השלב הראשון של עבודת האיפור הקבוע –  שניות ספורות לאחר הטיפול.

בשני המקרים הללו אין מילוי מלא של הגבות. שיטה זו של מילוי מלא הייתה נפוצה בקרב קוסמטיקאיות, והיא הוכחה שלא יעילה. לא רק שהיא כואבת יותר, אלא גם שבמצב של מריחת הפיגמנט בחלל גדול נוצרים אחרי כמה חודשים כתמים וחורים. גרירת המחט על מרחב הגבה יוצרת אזורים מודגשים יותר ואזורים מוחלשים יותר. מיד לאחר האיפור הקבוע לא ניתן להבחין בהבדלי הדגשה, אך לאחר כמה חודשים נוצרים החורים אשר בולטים לעין.

לסיכום אחזור על הפתיח. איפור קבוע הינו נושא למקצוענים בלבד. איפור קבוע מדויק הוא זה שמשתלב עם תווי הפנים ואינו בולט, כאשר את כל יוזמות האומנות, תשאירו לבלוק הציור.

מאת:  אנג´ליקה דיאובולט, קוסמטיקאית מקצועית והמאסטר בתחום האיפור הקבוע בארץ

לימודי קוסמטיקה

תודה על פנייתך!

חוזרת אלייך בהקדם

דלית.